TEKNOLOJİ: E-Ticaretle binlerce marka alımı yaşandı

Türkiye ekonomisine yön veren girişimci ve KOBİ’lerin yatırım trendleri hızla sanala kayıyor. TPE’nin son verilerine göre marka tescillerinde ‘e-ticaret’ başvuruları 159 bin 926 ile ilk sıraya yerleşti
1995’ten bu yana kanun hükmünde kararnamelerle yönetilen fikri ve sınai haklar alanı ilk kez kanuna kavuşuyor. Ekim ayında Fikri ve Sınai Mülkiyet Kanunu’nun Meclis’ten geçmesi bekleniyor. Bu kapsamda Destekpatent, 1995-2016 arasında Türkiye’nin markalaşma serüveninin tablosunu görmek için bir araştırma yaptı. Türk Patent Enstitüsü’nün 18 yıllık “marka tescil” rakamlarına göre bu süreçte markalaşmayı en çok arzulayan sektör, reklamcılık ve e-ticaret oldu. Buna göre son 18 yılda açık ara, en çok marka tescili 159 bin 926 ile reklam ve e-ticaret alanlarında oldu. İkinci sırada 77 bin 358 adet ile elektronik aletler yer alırken, iç ve dış giyim 74 bin 66 ile üçüncü oldu.

MEVZUATLAR AZALIYOR
Rakamları yorumlayan Destek Patent Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Yamankaradeniz, markaya verilen önemin her geçen gün arttığını söyledi. Yamankaradeniz konuyla ilgili şu değerlendirmeleri yaptı: “Sınai Mülkiyet Kanunu’nun yakın zamanda çıkmasını bekliyoruz. Bu sayede Türkiye’nin hem süreçleri hızlanacak hem de yerli ve yurtdışından gelecek olan yatırımcıların da daha güvenli olarak markalarını, patentlerini, tasarımlarını koruyacağı bir mevzuat olacak.”

En çok başvuruyu İstanbul yaptı
1995-2015 yılları arasında toplam 619 bin 412 marka tescil edildi. Bunlardan 323 bin 595’i İstanbul’da yapıldı. 2’nci sırada 45 bin 954 ile Ankara bulunuyor. 3’üncü sırada 37 bin 940 ile İzmir, 4’üncü sırada 26 bin 704 ile Bursa, 5’inci sırada ise 14 bin 984 ile Antalya var. En az marka tescili yapılan il ise 53 rakamıyla Bayburt.