Bir sektör ve dünya markası çıkarmanın yolu

Kim ne derse desin inşaat sektörü bizim için önemli… Bazıları inşaata dayalı büyümenin çok doğru olmadığı gibi bir türkü tutturmuş gidiyor.
Ama inşaat sektörü sadece inşaat sektörü olmanın ötesine taşınmış durumda.
Mesela geçtiğimiz günlerde İstanbul Ticaret Odası Başkanı İbrahim Çağlar bir rapor açıkladı sektörle ilgili…
Başkan Yardımcısı Murat Kalsın önderliğinde hazırlanan rapor sektörün ne olup olmadığını çok iyi anlatıyor… Çok sayıda bilim insanı bu rapora katkı verdi. Ayrıca Oda’nın Meslek Komiteleri ile 17 ortak akıl toplantısı yapıldı rapor için…
Ve ortaya İstanbul Ticaret Odası İnşaat ve Gayrimenkul 2023 Vizyonu Stratejik Eylem Planı’nı çıktı.
Raporda çok önemli bir noktanın altı çizilmiş durumda. İnşaat sektörü ya da genel anlamı ile gayrimenkul alanı bazı başlıklara ayrılmış…
. Gayrimenkul Geliştirme…
. Proje Tasarım…
. Yazılım ve Danışmanlık…
. İnşaat Taahhüt…
. İnşaat Malzemesi Üretimi…
. Proje Yönetimi
Bu alanlarda dünya sıralamasında çok iyi noktada olan firmalarımız var…. İnşaat sektörüne yönelik bakışı biraz daha pozitife çevirsek bu alanlarda birer dünya markası çıkarabiliriz.
Bu alanların her biri dünyada önemli cirolara sahip, zenginleşmesi olan alanlar… Bir dünya markası bu alanlarda Pazar payımızı çok yukarı çeker… Ardadan gelen firmaların da önünü açar.
Böylece 7-8 dünya markası çıkarmak söz konusu olabilir.
Peki bu duruma nasıl geldik. İnşaatı inşaat olarak görseydik bu noktalara gelemezdik. İnşaatta iyi olursanız kapıda, pencerede de iyi oluyorsunuz. İnşaatta iyi iseniz tasarım da da yol alıyorsunuz.
İnşaatta iyi olduğunuz takdirde en doğru gayrimenkul geliştirme şansına sahip oluyorsunuz.
İyilik yeni iyiliklerin kapısın açıyor. İnşaat aynı zamanda teknoloji, aynı zamanda sanayi bunu böyle değerlendirirsek inşaatta herkes ekmek yer sektör Türkiye’nin zenginleşmesini sağlar.