EKONOMİ: İşte Türkiye’nin en değerli 20 markası…

“Brand Finance tarafından “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Turkey 100″ çalışmasının 9’uncusu tamamlandı. ”

İşte Türkiye’nin en değerli 20 markası…

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’in araştırmasıyla Türkiye’nin “en değerli markaları belirlendi.

Çalışmaya göre, kur farkının önemle hissedildiği listede Türkiye’nin en değerli yüz markasının toplam değeri 29,3 milyar dolar olup bir önceki yıla göre toplam değer azalışı 5 milyar doları buldu. Yüz markalık listeye bu yıl muhtelif iş kollarından 12 yeni marka dahil oldu.

Toplam değerin yüzde 32’sini banka, yüzde 13’ünü telekom, yüzde 9’unu havayolu ve yüzde 4’ünü gıda-perakende markaları oluşturdu. Brand Finance’in araştırmasına göre, Türkiye’nin en değerli ilk 20 markası şöyle:

20 – Migros / 512 milyon dolar

19 – Ülker Bisküvi / 522 milyon dolar

18 – ENKA / 538 milyon dolar

17 – Finansbank / 544 milyon dolar

16 – Ford Otosan / 571 milyon dolar

15 – Bsh / 593 milyon dolar

14 – LC Waikiki / 658 milyon dolar

13 – BİM / 668 milyon dolar

12 – Vakıfbank / 739 milyon dolar

11 – Ziraat Bankası / 944 milyon dolar

10 – Halkbank / 958 milyon dolar

9 – Yapı Kredi / 980 milyon dolar

8 – Anadolu Efes / 1 milyar 151 milyon dolar

7 – İş Bankası / 1 milyar 297 milyon dolar

6 – Turkcell / 1 milyar 435 milyon dolar

5 – Garanti / 1 milyar 529 milyon dolar

4 – Akbank / 1 milyar 589 milyon dolar

3 – Arçelik / 1 milyar 983 milyon dolar

2 – Türk Telekom / 2 milyar 353 milyon dolar

1 – Türk Hava Yolları / 2 milyar 452 milyon dolar