EKONOMİ: Dijital dönüşümle kişiye özel perakendecilik

Perakende sektörü kişiye özel nasıl gelişebilir?

NAGİHAN ÜNÜVAR: PERAKENDE SEKTÖRÜ KİŞİYE ÖZEL DENEYİME ODAKLANMALI

Satış ve Pazarlamanın her kademesinde geçen yirmi yıllık profesyonel kariyerinin ardından İstanbul’da kurduğu Marka ve Pazarlama Yönetim Danışmanlığı Şirketi Markam Sen ile, gerek hali hazırda faaliyet gösteren markaların, gerekse yeni markaların tüm marka ve pazarlama süreçlerinin yönetimini yapan Nagihan Ünüvar, perakende sektörünün kişiye özel alışveriş deneyimi yaşatmaya odaklanması gerektiğini söyledi.

Ünüvar şunları söyledi “Dijital dönüşümün zorunluluk haline geldiğinin bilincinde olan vizyoner perakendeciler önce mağazalarını internete taşıdılar, ardından mobil uygulamalar ile müşterilerinin cebine girdiler. Ancak, geleneksel mağazaları ile e-ticaret sitelerindeki mağazaları ve mobil uygulamalar arasında bütünlük sağlanmadan, genel kampanya duyurularının ötesine geçmeyen bu çalışmaların verimliliği çoğu zaman tartışıldı. Günümüzde tüm dünyada uygulanan ve tüm kanallar arasında etkileşimi sağlayarak tüketicilere müthiş alışveriş deneyimi yaşatmayı sağlayan yeni bütünleşik pazarlama kanalının adı Omni-Channel.”

Kusursuz Müşteri Deneyimi

Değişen alışkanlıklarımız ile birlikte kendimizi özel hissetme ihtiyacımızın arttığını, tercih edeceğimiz markanın bizi izlemesinin, zevklerimizi bilmesinin, hem bizim için, hem de marka için önemli bir hale geldiğini belirten Nagihan Ünüvar, yapılan araştırmalara göre, müşterilerin %83’ünün nerede, ne zaman ve nasıl iletişim kurabildiklerini bildikleri markaları tercih ettiklerini, ülkemiz tüketicilerinin %97’sinin mağazadan alışveriş yapmadan önce internet üzerinden araştırma yaptığını, %31’inin mağazaların yerini mobil cihazları ile bulduklarını, %53’ünün ise mağaza içerisinde iken mobil fiyat karşılaştırması yaptığını, mobil cihaz ile ürün ve mağaza aramalarının %70’i ise bir saat içerisinde alışverişe dönüştüğünü söyledi. Nagihan Ünüvar “Bu verilerin ışığında hareket eden günümüz perakendecileri Omni-Channel ile tüm kanalları birbirine entegre ediyor ve müşterisine keyifli bir alışveriş deneyimi yaşatıyor. Örneğin, internet üzerinde araştırma yapan bir tüketici, e-ticaret sitesine girerek, ilgilendiği gözlük markasını sepetine ekliyor. Ardından mağazanın lokasyonunu mobil cihazı üzerinden kontrol ediyor. Aynı anda bu bilgi mağazaya ulaşıyor. Tüketici mağazaya geldiğinde, mağazanın önünden geçerken, ilgilendiği ürünle ilgili özel kampanya bilgisini sunuyorsunuz. Böylelikle tüketiciye kusursuz müşteri deneyimi yaşatılıyor. Sonuç, kusursuz alışveriş deneyimi ve kendini özel hisseden sadık müşteri.” dedi.

Nagihan Ünüvar, pazarın eğilimlerini tahmin ederek stok ürün ve fiyat endeksini ayarlayabilme, müşterinin satınalma deneyimini derinlemesine inceleyerek kişiye özel kampanyalar sunarak müşteri bağlılığını artırmayı sağlayan Omni-Channel’ın Perakende Sektörünün Pazarlama Departmanları için önemli bir araç olduğunu sözlerine ekledi.