SİYASET: Osman Gazi Köprüsü açıldı

Körfez Köprüsü’ndeki son tabliyeyi Cumhurbaşkanı Erdoğan, Başbakan Davutoğlu ve Bakan Binali Yıldırım monte etti. Cumhurbaşkanı Erdoğan, Başbakan Davutoğlu ve Bakan Binali Yıldırım’ın ardından konuşma gerçekleştirdi. Cumhurbaşkanı Erdoğan Körfez Köprüsü’nün adını ‘Osman Gazi Köprüsü’ olarak açıkladı
Feribotla 1 saat süren Topçular- Yalova arasını 6 dakikaya indirecek olan Körfez Köprüsü’nün son tabliyesi yerleştirildi. Böylelikle Körfez’in iki yakası birleşti.

Karayolları Genel Müdürü’nün verdiği bilgiye göre köprü Mayıs ayı sonunda ulaşıma açılacak.

Köprü, dünyanın 4. büyük köprüsü olma özelliğini taşıyor.

Törene Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Davutoğlu’nun yanısıra bakanlar da katıldı.

ERDOĞAN KÖPRÜNÜN İSMİNİ AÇIKLADI: OSMAN GAZİ KÖPRÜSÜ
Törende konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, köprünün ismini açıkladı. Köprünün adı Osman Gazi Köprüsü oldu.

Erdoğan’ın konuşmasından satırbaşları:

Bu otoyol tüm Türkiye’nin otoyoludur. Bu proje Türkiye’nin tüm önemli akslarıyla buluşuyor.

Otoyolların tamamı hizmete girdiğinde İstanbul’dan İzmir’e 3 buçuk saatte gidecek.

İstiklal şairimiz Mehmet Akif ne diyor biliyor musunuz:

Yıkmak insanlara yapmak gibi kıymet mi verir
Onu en çolpa herifler de emin ol becerir.

Sade sen gösteriver ‘işte budur kubbe’ diye
iki ırgatla iner şimdi Süleymaniye.

Ama gel kaldıralım dendi mi heyhat o zaman
Bir Süleyman daha lazım yeniden bir de Sinan.

Gençler; bugün Türkiye yapıyor. Sizler bu inşada, ihyada çalışan gençlersiniz. Sizler elinde molotoflarla dolaşan değil, elinde laptopla, elinde kitabıyla dolaşan gençliksiniz. Onun için sizleri kutluyorum. İşte muasır medeniyetler seviyesine çıkacak olan Türkiye böyle ihya ve inşa ediliyor.

Onların hayalleri bile ulaşamaz bizim yaptıklarımıza. İstanbul’a dünyanın en büyük havalimanını yapıyoruz. İnşallah bu havalimanı bittiği zaman, “yapamazlar” diyenlere bir cevap daha verilecek.

Göreve geldiğimizden bu yana 29 yeni havaalanı yaptık. Toplam uzunluğu 400 km’yi bulan 315 tünel yaptık, yenilerini de yapıyoruz.

Bırakın Bolu Dağı tünelinin ne kadar sürede yapılacağını, “Bolu Dağı tünelini patates deposu yapalım mı” diye tartışıyorlardı.

“BUNLAR YIKIM EKİBİ”
Biz yapmak için uğraşırken birileri de yıkmak için uğraşıyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan: “Medyada aleyhimizde yayınlar yapılmıştır.

Köprü yaparız karşımızda bunlar, turizm projesi başlatırız karşımızda bunlar. Cumhurbaşkanlığına külliye yaparız karşımızda bunlar.

Yol, havalimanı, hızlı tren hattı yaparız karşımızda bunlar.

Konut, hastane, okul yaparız karşımızda bunlar.

Elektrik üretmek için baraj yaparız, termik santral, nükleer santral yaparız karşımızda bunlar.

Peki kim bunlar?

Muhalefet partileriyle, bazı meslek odalarıyla, ideolojik körlük yaşayan aydınlarıyla, ünlüleriyle, ünsüzleriyle tekmili birden…

Evet bunlar yıkım ekibi. Bir de Avrupa Parlamentosu gibi bunlara dışarıdan destek verenler var. Bu bakımdan biz sadece proje geliştirmekle, sadece bunları hayata geçirmek için gereken teknik ve finans sorunlarını çözmekle yetinmedik, bir de bu yıkım ekibiyle mücadele ettik.”

Bizler kutlu bir tarihin varisleriyiz. Bu kutlu tarihin mimarlarını geleceğe taşımak böyle bir neslin görevidir. Bu yüzden dedik ki, adını “Osman Gazi Köprüsü” koyalım.

KÖPRÜ 6 DAKİKADA GEÇİLECEK.
İzmit Dilovası ile Yalova Altınova’yı birleştiren asma köprü, dünyanın en yüksek 4. asma köprüsü durumunda. 113 adet tabliye var. Son tabliyenin kaynağı bugün yapıldı. İki nokta arasındaki mesafeyi 6 dakikada geçmek mümkün olacak. Geçiş ücreti 35 dolar + KDV olacak.

Körfez köprüsünün ekonomik etkisinin 27 milyar lirayı bulması bekleniyor. Körfez köprüsü sayesinde bir çok sektör canlanacak. 15 bin kişinin istihdamına da katkı yapacak. Otoyolun bölge ekonomisinin büyümesine yüzde 7 artış sağlayacak. Otoyol tamamlandığında, TEM’den daha yararlı bir otoyol haline gelecek. Egee’de turizm hareketlenecek. Çandarlı’da büyük limanın faaliyete geçmesiyle, Ege’de üretilen zirai ürünlerin limanlara daha hızlı ulaştırılmasını sağlayacak. Dev projeyle hem sürücüler hem de Türkiye kazanacak. Zamandan ve yakıttan tasarruf sağlanacak. İstanbul İzmir otobanı istihdama da katkı sağlayacak.

KÖRFEZ KÖPRÜSÜ VE OTOYOLUN SON DURUMU
Körfez köprüsünde kule keson temelleri tamamlanırken, nihai kot olan +252 metreye de ulaşılmış oldu. Ocak ayında ilk tabliye montajı başlanırken, son tabliye ise bugün konuldu. Asma köprüde üst yapı imalatlarının tamamlanmasının ardından Mayıs ayı sonunda trafiğe açılması planlanıyor. Otoyol üzerinde ise 3 büyük tünel bulunuyor. 7 bin 180 metre uzunluğundaki Orhangazi Tüneli’nde elektromekanik işleri ve BSK kaplama çalışmaları tamamlandı. 2 bin 500 metre uzunluğundaki Selçukgazi Tüneli ise yüzde 95 oranında bitti. 3 bin 210 metre uzunluğundaki Belkahve Tüneli’nde ise elektrik, elektronik ve elektromekanik işleri sürüyor. 253 metre uzunluğundaki Kuzey Yaklaşım Viyadüğü de tamamlandı. Bin 380 kilometre uzunluğundaki Güney Yaklaşım Viyadüğ’ünde tabliye su yalıtım, izolasyon ve asfalt kaplama çalışmaları tamamlandı. Gebze-Bursa kesiminde 12 adet, Bursa-Balıkesir-Kırkağaç-Manisa kesiminde 6 adet, Kemalpaşa-İzmir kesiminde ise 2 adet olmak üzere toplam 20 viyadük yer alıyor. Gebze-Bursa arasındaki 7 viyadük tamamlanırken, 13 viyadükte ise çalışmalar sürüyor. Gebze-Orhangazi Bursa-Balıkesir-Kırkağaç-Manisa-İzmir arasındaki kesimlerde toprak işleri, sanat yapıları ve üst yapı çalışmaları ise sürüyor. Otoyolun İzmir-Turgutlu-Kemalpaşa arasındaki 6,5 kilometrelik yol ise tamamlanarak trafiğe açıldı.

12,911 MİLYAR TL HARCANDI
Yapım çalışmalarının devam ettiği Gebze-Gemlik kesiminde yüzde 94, Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde yüzde 87, Kemalpaşa-İzmir kesiminde ise yüzde 84 olmak üzere projenin tamamında yüzde 67 oranında fiziksel gerçekleşme sağlandı. Toplam 7 bin 918 personel, bin 634 iş makinesinin çalıştığı projede bugüne kadar kamulaştırmalar dahil 12 bin 911 milyar TL harcandı.