TURİZM: Kampanya var ilgi yok!

Vatandaş tatili değil sandığa gitmeyi seçtiği şeklinde yorumlandı. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı tatilini 4.5 güne çıkarması “Tatil mi, sandık mı?” tartışmasına yol açmıştı. Ancak seçmenin tercihi belli oldu. Kampanyalara rağmen tatile ilgi yok

Seçim günü Çeşme’deki otellerde doluluk oranı yüzde 50’lerden, çoğunluğu yabancı konuk rezervasyonu olmak üzere yüzde 10’lara düştü. Bu durumu göz önünde bulunduran seyahat firmaları da 31 Ekim cumartesi dönüşlü, kültür turlarına ağırlık verdi. Sosyal medyada da #TatileGitmiyoruz hashtag’i açıldı.

Genel seçim hazırlıklarının iyice hızlandığı, partilerin artık en yoğun propaganda çalışmalarını yaptığı bu günlerde, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı tatilinin hafta sonuyla birleştirilmesi, yeni biri tartışmayı da gündeme getirdi. Seçmenlerin, 1 Kasım’da sandığı mı, yoksa tatili mi tercih edecekleri merak konusu oldu. Çeşitli platformlarda tartışılan, oy kullanılması için çağrıların yapıldığı bu konuyla ilgili turizmciler, ‘seçim mi, tatil mi’ çelişkisinde önemli saptamalarda bulundu.