OTOMOBİL: Mercedes’in A Serisi iddialı geliyor

Dünyanın her yerinde bir Mercedes sahibi olmanın maliyeti yüksek ve dolayısıyla markanın müşteri profili de orta yaş civarında seyrediyordu. Bunun farkında olan Alman üretici 2012 yılında tümüyle yenilediği A Serisi ile birlikte, kendine yeni bir hedef seçip gençleri de markasına dahil etmeyi amaçladı. İlk tanıtıldığı yıl 226 bin adet satılan model, son iki yılda satışlarını katlayarak 463 bin adede yükseltti. Ayrıca markanın ortalama 47 olan müşteri yaşını da 13 kademe birden düşürerek 34’e indirdi. A Serisi kullanıcılarının yüzde 66’sı da ilk kez Mercedes markasıyla tanışanlardan oluşarak önemli bir pazarlama başarısına imza attı.

DAHA İDDİALI

Mercedes, pazara sunuşundan yaklaşık 3 yıl sonra makyajladığı otomobilde dış mekanda yaptığı değişimlerle gençleşme odaklı tasarımın izlerini ön plana çıkartmayı hedefliyor.

Piste çıkmaya hazır

Yeni A Serisi’nin ürün gamının performans olarak zirvesinde A 45 AMG versiyonu oturuyor. Mercedes’in iki yıl üst üste yılın motor ödülünü alan otomobil, iki litre hacimde, ürettiği 381 beygir güç ve 475 Nm tork ile bu sınıfta rekoru elinde bulunduruyor. 7 ileri DCT otomatik şanzımanla sunulan otomobil, gücü ve donanımıyla yarış pistlerine çıkmaya hazır şekilde satılıyor.

Ekim ayında satışta

Yeni A Serisi ekim ayı itibarıyla Türkiye’de yollara çıkacak. Fiyatlar henüz netleşmese de büyük değişiklik beklenmiyor. A Serisi, ilk etapta, 1.6 lt 122 ve 156 beygir benzinli ve 1.5 lt 109 beygir dizelle gelecek.