EKSTRA: TARİHİ DEĞİŞTİRENE EK ÜCRET

FATURALI cep telefonu hat sahipleri gsm operatörlerinin istedikleri yeni bir ücretle şok oldular. Faturalı hat alırken belirlenen fatura kesim tarihi ve buna bağlı olarak son ödeme tarihini değiştirmek istediğinizde gsm operatörünüz sizden ek ücret talebinde bulunuyor.

Faturalı cep telefonu hat sahipleri gsm operatörlerinin istedikleri yeni bir ücretle şok oldular. Şikayet Portalı Şikayetvar’a yazdıkları şikayetlerle gsm operatörü firmalarını topa tutan şikayetçiler telefon borç ve ödeme tarihlerinin belirtildiği fatura kesim tarihlerinin firma tarafından belirlendiğini ve kendi şartlarına uygun değiştirilmek istenildiğinde 15 TL gibi bir ücret alındığını kaydettiler. Hat sahibi istenilen tarihte fatura ücretini ödemediğinde ise hattı kullanıma kapatılıyor. İşte gelen şikayetlerden bazıları şöyle:

FATURALI HAT KULLANICILARI MAĞDUR

“Yaklaşık 6 ay önce hattımı faturalı tarifeye çevirdim. Faturaya geçiş yaparken benim için önem arz eden fatura kesim tarihini nasıl belirleyeceğimi bizzat gsm operatörü iletişim merkezindeki görevliye sordum. Görevli kişi ilk fatura kesim tarihinin operatör tarafından belirleneceğini, ancak sonraki ay müşteri hizmetlerini arayarak isteğim tarihe ayarlaya bileceğimi söyledi. İlk fatura kesildikten sonra müşteri hizmetlerini aradığımda böyle bir işlemin ancak ücret karşılığı mümkün olabileceğini belirtti.

Benim fatura tarifem 1 yıllık taahhütlü olduğu için fatura kesim tarihini değiştirmek karşılığında benden her ay için 15 lira talep ediliyor. Eğer bu bir prosedür ise neden bu bilgi faturaya ilk geçişimde bana hatırlatılmadı. Şimdi fatura kesim tarihi benim maaşım ile çakışmadığı için her ay 10 gün faturayı geç ödemek zorunda kalıyorum. Faturayı 5 gün geciktirince de hattım aramaya kapatılıyor. 6’ncı günde ise gelen aramalara da kapatılıyor. Her ay 4 gün benim hattım tamamen kapatılıyor. Sebep ise fatura kesim tarihini ayarlamak elimde olmadığı için. Yani faturamı gününde ödeye bilmem için bile benden ücret istenirken daha 5 gün gecikince hattımı kapatıp bu iletişim çağında mağdur duruma düşürüyorlar.”