OTOMOBİL: HİT OTOLARDAN 7’Sİ TÜRK MARKA

2011 yılının en çok satan 10 otomobili arasında yine tanıdık yüzler vardı. Özellikle filo satışlarının etkili olduğu bu 10 modelden yedisinin Türkiye’de üretiliyor olması ise ayrı bir gurur kaynağı olarak lanse ediyor. Bunlardan üçü, TOYOTA COROLLA – 18.505 adet (YILLARIN REKORTMENİ): 2011 yılında dünyanın en çok satılan otomobili olan Toyota Corolla, Türkiye genel satışlarında onuncu sırayı alabildi. 2010 yılında 22.111 adetle sekizinci sırayı alan klasik sedan, 2011’de 3.606 adet satış kaybetti. Hem benzinli hem de dizel motorlarında otomatik şanzıman seçeneği sunan Corolla, sınıfındaki yeni modellerin yanında gelenekçi yapısını korurken, 45 yıllık geçmişi ve genel anlamda sorunsuz imajı, Corolla’nın en büyük tercih argümanları arasında yer alıyor. FORD FIESTA – 24.076 adet (HEM GENÇLERE HEM FİLOLARA): 2011’de bir önceki yıl elde ettiği yeri pekiştiren modellerden biri olan Ford Fiesta, dokuzuncu sıradaki yerini korusada da satışlarını 2.376 adet arttırdı. Küçük hatchbackler arasında ilk 10’a girebilen tek model olan Fiesta, bireysel tüketiciler kadar filoların da ilgi gösterdiği bir model.
OPEL ASTRA HB – 25.139 adet (İKİ NESLİN AVANTAJINI KULLANIYOR):Kompakt sınıfın iddialı modellerinden Opel Astra, hatchback karoseriyle 2011 yılında 25.139 adet satılarak sekizinci sırada kendine yer buldu. 2010 yılında 16.286 adet satılarak kompakt hatchback modellerin en çok satılanı olan Astra HB’nin toplam satış başarısında aslında küçük bir hile var. Zira açıklanan ODD verileri hem güncel hem de halen satışta olan bir önceki nesli kapsıyor.