TEKNOLOJİ: PES 2018 nasıl bir oyun?

Her yıl yeni bir oyun çıkarmak gerçekten zor bir iş. Özellikle spor oyunları tarafında oyuncular her yıl belli geliştirmeler ve yenilikler beklerler. Uzun yıllardır NBA 2K, Football Manager, FIFA ve PES gibi oyun serileri her yeni yılla beraber yeni sürümlerini bizlerle buluşturuyorlar.

Yıllık prensip söz konusu olduğunda doğal olarak yenilik dediğimiz kavram biraz hileli olabiliyor. İki büyük futbol oyunu birer yıl arayla önemli yenilikler yaptılar. PES Fox Engine’e geçerken, FIFA’da DICE’ın Frostbite Engine oyun motoruna geçti. İki oyunda son yıllarını yeni teknolojilere uyum sağlamak ile geçiriyorlar.

Eh, uyum süreci önemli çünkü ne olursa olsun eğer yıllık bir oyun serisi üretiyorsanız araştırma ve geliştirmeye ayırabileceğiniz sadece birkaç boş ay vardır. Bu sürede ne yaparsanız üzerinize kardır. PES 2018 tarafındaysa yapılan yenilikler yerinde görünürken, yıllardır görmeye alıştığımız problemler de oldukları yerde bizi bekliyor.

Oyunla ilgili olarak söylemek istediğim ilk şey bende bırakmış olduğu hissiyat. İlk maçlarımda tüm sorunlara rağmen inanılmaz eğlendiğimi fark ettim. PES üç yıllık evrim sürecini sonunda tamamlamıştı.

PES 2018 ile birlikte oyun biraz daha zorlaşırken en büyük müdahale oyuncu hızları üzerinde yapılmış. Oyun hızı biraz daha düşürülürken topun ve futbolcuların hareketleri üzerinde de ciddi bir animasyon çalışması yapılmış.

Hızın düşürülmesi genel bir kavram değil bu arada. Kullanılan metodlar o kadar iyi ki maç sırasındaki temponun dakikalar bazındaki farklılığını net bir şekilde hissediyorsunuz. Hızlanma tamamen oyun içindeki tempoya göre değişiyor.

Hızın dinamik kullanımı da size oyun üzerinde çok daha etkili bir kontrol imkanı sağlıyor. Ani bir gol yediğinizde oyuncuların bu golü geri çıkarmak için tempoyu arttırdığını net bir şekilde görebiliyorsunuz. Ve ya ikinci farkı attığınızda oyun temposunda bunun rahatlığını hissedebiliyorsunuz.

SHIFT DELETE