MÜZİK: YouTube’u kandırdı, zirveye oturdu!

YouTube hilesi adı sanı duyulmamış bir şarkıyı ünlü yaptı. Amerikan müzik camiası bir anda Billboard’un tepesine oturan Post Malone’u konuşuyor. Adı sanı duyulmamış şarkıcının şaibeli zaferi tartışılıyor.

Post Malone bir süredir müzik dünyasının gündemini meşgul ediyor. Beklenmedik bir şekilde Billboard’un zirvesine oturan şarkıcının “Rockstar” parçasının gizemini kısa sürede çözen topluluk, büyük bir tartışmanın fitilini de ateşledi. Öncelikle kısaca Billboard’un çalışma mekanizmasını anlatalım. Billboard listesinde yükselmek esasen pek çok değişkene bağlı. O değişkenlerden biri de dijital ortamdaki varlığınız. Dijital ortamdaki popülerlik derken sadece Spotify, Apple gibi ücretli servisleri değil YouTube’u da kastediyoruz. YouTube izlenmeleri de Billboard’daki sıranızı değiştirebiliyor. Şimdi Post Malone’un izlediği stratejiye bakalım.

YouTube’u kandırmak
Post Malone ve bağlı olduğu şirket Republic Records, 21 Eylül’de YouTube’a Rockstar şarkısını yükledi. Ancak 3,38 dakikalık bu video şarkının sadece 8 saniyelik nakarat bölümünü içeriyor. 58 milyonun üstünde izlenmesi olan bu videonun başlığında şarkının “ön izlemesi” olduğu belirtilmiyor. Yani şarkının tam haliymiş gibi paylaşılmış. Ancak tek sorun bu değil. Açıklamalar kısmında şarkının tamamını dinleyebilmeniz için ikinci bir link yer alıyor. Buradan da tüm müzik servislerine ulaşabiliyorsunuz. Yani YouTube videosunda “ön izleme” diye belirtilmediği halde şarkının tamamı için ikinci bir yönlendirme yapılıyor. Böylelikle hem YouTube’daki izlenme artıyor hem de müzik platformundaki dinlenme artıyor. Şarkının nakaratını dinleyenler bir de ikinci bir platformda tıklıyor. Videonun yorum ve beğenilere kapalı olduğunu söylememize gerek yok diye düşünüyoruz.

Yeni düzenleme
Post Malone’un bu mini hilesiyle beraber Billboard tarafında da bir uyanış oldu elbette. Radyolarda dahi duyulmayan bu şarkıcının bir anda şöhret olması, haksız rekabeti önlemek için Billboard’u harekete geçirdi. YouTube izlenmelerinin albüm listeleme algoritmasındaki önemini düşüreceğini açıklayan Billboard, katakullileri böyle önlemeyi amaçlıyor.

Post Malone’un şarkısını merak edenler için 8 saniyelik ön izlemesini haberin devamına iliştiriyoruz. 3 dakika boyunca aynı nakaratın döndüğünü de hatırlatalım.

https://youtu.be/_209r9TMB4M

LOG