OTOMOBİL: Tartışma yaratan reklam

Geçtiğimiz günlerde yayınlanan reklam filmi tartışmaları da beraberinde getirdi. Sekiz yılın ardından yepyeni bir jenerasyonla karşımıza çıkan Volvo XC60‘la ilk olarak mart ayında düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı‘nda tanışmıştık. XC90’a yaklaşan tasarımı ve yeni motor seçeneğiyle karşımıza çıkan XC60, bir Volvo’nun belkide genetik gerekliliği olan yüksek güvenlik parçalarıyla da alıştığımız standartları sergilemeye devam ettireceğinin sinyalini vermişti.

Yavaş yavaş Türkiye yolları için de hazırlanan XC60 şu sıralarda teknik detaylarından çok reklam filmiyle gündemde. XC60’ın çarpışma algılama sistemi üzerinden otomatik olarak fren yapılmasına olanak sağlayan City Safety özelliğini konu alan reklam filmi halihazırda kullanıcıları ikiye bölmüş durumda.

XC60’ta sunduğu City Safety asistanını ön plana çıkarmak adına bir reklam kampanyası yürüten Volvo, yakın dönemde reklamın videosunu resmi kaynaklar üzerinden paylaşmıştı. İlk izlendiğinde gayet normal gelebilecek parçalardan oluşan videoda dakikalar ilerledikçe bir tartışmanın da fitili ateşlendi.

Şikayetçi olan kullanıcılar reklamın aşırı şekilde dramatize unsur içerdiği; yaşama, çocuklara ve duygulara bir reklam filminde bu kadar çok dokunulmaması gerektiği görüşünde. Madalyonun diğer yüzündeyse reklamın fazlasıyla etkileyici olduğunu düşünenler var.

LOG