EKONOMİ: İsviçre saati Türk otomotiv sektörüyle yarışıyor

İsviçre’nin “yükte hafif pahada ağır” saatlerinin yıllık ihracat değeri, Türkiye otomotiv sektörünün yıllık ihracatını neredeyse yakaladı

İsviçre’nin “yükte hafif pahada ağır” saatlerinin yıllık ihracat değeri, Türkiye otomotiv sektörünün yıllık ihracatını neredeyse yakaladı. İsviçre Saati Endüstrisi Federasyonu’nun verilerine göre, 2016’da İsviçre saatleri ve parçaları ihracatı bir önceki yıla göre yüzde 9.9’luk düşüşe rağmen 19.4 milyar İsviçre Frangı (19.9 milyar ABD Doları) oldu. İsviçre saatleri satışları en çok Hong Kong’da (yüzde 25) düşerken, ikinci büyük pazar ABD’de düşüş yüzde 9’u buldu; İngiltere’de ise yüzde 3.7 arttı. İsviçre saatlerinin fiyatları 5 bin dolar ile 750 bin dolar arasında değişirken, yurtdışına satılan kol saati adedi ise 25.4 milyon adet olarak kaydedildi. Son 11 yıldır Türkiye’nin en fazla ihracat gerçekleştiren sektörü olan otomotivdeki ihracat toplamı ise Türkiye İstatistik Kurumu’na göre 2016’nın ilk 11 ayında 19 milyar dolar oldu. Kökeni 1800’lü yıllara giden Arnold & Son firmasının ürün geliştirme şefi Sebastien Chaulmontet, ABD yayın kuruluşu Bloomberg’e yaptığı açıklamada, üretim sürecinde 30 farklı meslek tanımına sahip olduklarını ve her bir ürünün mekanik yapısının ve işlemelerinin 600 saatlik test sürecine sokulduğunu anlattı.

SÖZCÜ