SAĞLIK: Tuz’dan uzak dur uzun yaşa

Bİ TIKLA DÜNYANIN HER YERİNDE!..

Tuz'dan uzak dur uzun yaşa

Mart Dünya Tuza Dikkat ayı olarak önemli bir farkındalığa dikkat çekiyor. Bir çoğumuzun hiç düşünmeden elini uzatarak yemeklere lezzet katmak için bol bol serptiği tuz aslında vücudumuzun düşmanı. Uzmanlar tuzla mesafeli bir ilişkiyi öneriyor. Yapılan araştırmalar günlük tuz tüketiminin bir çay kaşığı günde 5 grama indirilmesi ile her yıl dünyada kalp krizi ve inmeye bağlı 2.5 milyon ölümün önlenebileceğine dikkat çekiyor. Yemeklerde tuz yerine baharat, limon suyu, nar ekşisi ya da sirke kullanarak tat katmak tuz tüketimini azaltmayı sağlıyor. Liv Hospital Nefroloji Uzmanı Prof. Dr. Tekin Akpolat, hipertansiyon, kalp, böbrek hastalıkları başta olmak üzere obezite, diyabet ve bazı kanser türlerinden korunmak amacıyla günlük tuz tüketimini 5 gram ile sınırlamak gerektiğine dikkat çekiyor. Prof. Akpolat “Size sormadan çayınıza ya da kahvenize şeker ekleyebiliyorlar mı? Öyleyse neden size sormadan yemeklerinize tuz ekliyorlar? Buna izin vermeyin, sağlığınızı koruyun” diyor.

FAZLA TUZ HİPERTANSİYONA NEDEN OLUYOR

Tuzun azaltılması kan basıncını kontrol altına almanın yanı sıra hipertansiyon gelişimini de önleyebilir. Hipertansiyon sorunu ile karşılaşmamak için yapılacak işlerden birisi de tuzun azaltılmasıdır. Batı tarzı beslenmede kişiler günde ortalama 8-9 gram tuz alır. Bu tuzun günde 5 grama düşürülmesi kan basıncının kontrol altına alınmasını kolaylaştırır. Türk Hipertansiyon ve Böbrek Hastalıklarının 2012 yılında yaptığı araştırmaya göre günde ortalama 15 gram tuz alıyoruz. En önemli tuz kaynağı da yemek pişirilirken eklenen tuz ve ekmek.

DAHA AZ TUZ TÜKETİMİ İÇİN 10 ÖNERİ

1. Yemeğin tadına bile bakmadan tuz koymayın. Tuzsuz yemek çok tatsız diyorsanız biber, sirke, limon suyu ve değişik bitkilerle yemek tatlandırılabilir.
2. Tuzsuz ekmek yiyin. Taze sebze yiyin. Konserve, turşudan uzak durun.
3. Yemek pişirirken tuz koymayın, pişirdikten sonra da koymayın.
4. Tuzu azaltılmış peynir yiyin.
5. Doktor veya eczacıya danışarak yapay tuz kullanabiliriz
6. Dışarıda yemek yerken seçici olun. Paketli gıdalarda çok fazla tuz olduğunu unutmayın.
7. Nane, kekik, soğan, sarımsak yemeklere tuz olmadan lezzet verir. Etleri sarımsak, sirke, limon suyu ile terbiye edin.
8. Sebze, meyveler genel olarak az tuz içerir
9. Taze fındık, ceviz, semizotu yemeğe lezzet katar
10. Alışveriş yaparken gıda etiketindeki tuz miktarına bakalım.

PRATİK BİLGİLER

Tuzsuz bir yaşam düşünülemez ancak yeterli beslenen bir kişide tüketilen gıdaların içinde bulunan tuz yeterlidir.

Yemeklere hiç tuz katmadan yaşamak mümkün.

Tuz alımının günde 3 gram azaltılması dünyadaki yıllık sağlık harcamasını milyarlarca dolar azaltabilir.

Tuz tadı kazanılan bir alışkanlıktır.

Bebek ve çocuklar az tuzlu/tuzsuz yemeğe alıştırılırsa tuz tadını aramazlar.
Muzaffer TOPAL

Sadece paylaşmak için...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print

GAZETECİ İSMAİL BAŞTUĞ YAZILARI

ismail baştuğ

İsmail Baştuğ kimdir? En çok okunanlarda

Güç birliğine var mısınız?.. Haber ve tanıtımlarınızı yayınlıyoruz

Gazete Beşiktaş oku-E gazete

www.besiktas.com.tr

TUMEVA BİLİŞİM-HABER YAZILIMI

TURİZM MUHABİRİ-HABER SİTESİ- TURİZMİN YENİ SOLUĞU!..

BEŞİKTAŞ MİNİ ÇOCUK ANAOKULU

ADNAN EZEN OPTİK VE LENS MERKEZİ – BEŞİKTAŞ

TÜRKİYE TURİZM HABER SİTESİ

LÖSEV

İŞTE FIRSAT1.. TÜM YAYINLARIMIZDAN YARARLANABİLİRSİNİZ!..

BİNLERCE VİDEO!.. TIKLA CANLI İZLE…

SOSYAL MEDYA HESAPLARIMIZI YÜZBİNLER TAKİP EDİYOR!..

Gazete Beşiktaş hakkında 50791 makale
Yazılı Basın Gazete Beşiktaş'ın Kurumsal Haber Sitesidir. Sarı Basın Kartı Sahibi TGC, TSYD, AIPS, EGD Üyesi Gazetecilerce Yayınlanmaktadır.