Terör belası turizmi dibe vurdurdu

Türkiye turizminin giderek yükselen grafiği birilerinin canını sıktı anlaşılan. Bunu nereden çıkarıyorsunuz. demeyin. Geride kalan döneme baktığımızda dünyanın önemli turizm fuarları sırasında patlayan canlı bombaların hedefinde Türk turizminin ve devamında Türk ekonomisinin hedefte olduğu görülüyor.
Olaylar Türk turizmini dibe vurdururken, dünyada bir çok ülkede meydana gelen olaylarda turizmi korku saldı. Avrupalı sokağa çıkmıyor, tatile bile yakın yerlere gidiyor. Avrupa teröre teslim olduğunu belirliyor. Bu görüntü terörün dünyada amacına ulaştığını gösteriyor. Teröre teslim olmayan ise her yere gidiyor. İç turizm canlığını koruyor. Ama Türkiye turizmi için bu yetmiyor. Amacımız Türkiye’nin güven algısını düzeltmek ve yabancı turistin ülkemize gelmesidir.
Londra Turizm Fuarı WTM sonrası , Berlin ITB Fuarı sonrası, Belgrad Turizm Fuarı öncesi ve son olarak Dubai ATM Fuarı sırasında patlayan canlı bombalar turizmdeki dibe vurmanın ne anlama geldiğini gösteriyor.
Türkiye’nin başına bela olan komşu ülkelerle kötü ilişkiler, olaylar ve terör olmasaydı bu yıl gelecek olan turist 40 milyon kişi ve getirisi de 40 milyar dolar olacaktı.
FUARLARDA TAZİYELER
Dünyanın turizm fuarlarına “milli katılım” şeklinde büyük umutlarla gider oteller, acenteler ve turizmin diğer paydaşları patlamalarla hüsrana uğradılar. Fuarlarda Türkiye standlarına ziyaretçiler gelmesine geldiler. Ama iş için gelmediler “Geçmiş olsun’a geldiler. Yani Türkiye’nin fuarardaki standları “taziye standına” döndü. Böylece turizm adına yapılan tüm emekler boşa gitti.
İÇ TURİZM CAN SUYU
AMA YETMİYOR
Turizmciler tröre karşı duruyor ve yılmıyor. Dünyanın dört bir yanında tanıtımlar yapıyorlar. Türkiye’ye turist çekmeye çalışıyorlar.
Almanya’dan her yıl gelen 4-5 milyon, Rusya’dan gelen 4 milyona yakın turistin yerini iç turizmin doldurmayacağını biliyorlar.
Zaten iç turizmden gelecek olan gelir sadece kurumları ve tesisleri yaşatmaya can suyu olmaktan başka bir işe yaramıyor. Önemli olan Türkiye’nin değerlerini yabancı turiste göstererek, harcama yapmalarını sağlamak ve ekonomiye katkıda bulunmalarını sağlamaktır.
TURİZMCİLER GERÇEK
DESTEKLERİ BEKLİYOR
Turizmciler Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın kendilerine yeterince destek vermedğiinden yakınıyorlar. Bugüne kadar destek adı altında yapılan açıklmaların hiçbir fayda getirmediğini belirtiyorlar.
Aslında hepsinin ortak söylemi var. ve dinleyenin olmadığı görülüyor. Turizmdeki vergilerin daha uygun hale getirilmesi ve kredilerin uzun zamana yayılmasıdır. Bir de yapılan tanıtımlarda THY ve hükümetin kurumların yanında olmasının, desteğinin sağlanmasıdır. Bunlar olduğu zanan iki yıl daha sürecek olan bu badirenin atlatılacağı umuluyor. Ancak bir çok otel açılmadı, bir çok acente kapandı. Turizmde işbisler ordusu büyüdü. Bir çok turizmi umudunu keserek başka branşlarda iş yapmaya başladılar.
Yaşam savaşı içinde olan turizmciler “Eskiden kriz olurdu birkaç günde atladırdık. Ama bu kez öyle olmadı. Çok uzun sürdü ve daha süreceği görülüyor. Turizm hiç bu kadar dibe vurmamıştı” diyorlar.